Kā izvēlēties piemērotāko spēka trenažieri?

Ziņojums ir pievienots Xnet interneta veikals, septembris 26, 2017

Foto: Shutterstock.com

 

Lai uzturētu sevi formā, nepieciešams gan veselīgs un pilnvērtīgs uzturs, gan arī fiziskas aktivitātes – šīs abas komponentes iet roku rokā. Vai zini, kā Tavam ķermenim var palīdzēt spēka trenažieri? Noskaidro to šajā bloga rakstā!

Spēka treniņi vs izturības treniņi

Treniņu veidi ir daudz un dažādi, taču lielāko daļu no tiem iespējams iedalīt divās frontēs – spēka un izturības treniņos. Kādas ir to galvenās atšķirības?

Izturības treniņi

Foto: Shutterstock.com

Kā jau iespējams noprast pēc to nosaukuma, izturības treniņi, nodrošinot kardiovaskulāro slodzi, palīdz trenēt izturību, uzlabot sirdsdarbību, asinsriti, uzlabot miega kvalitāti, kā arī sniedz ķermenim enerģijas lādiņu. Turklāt – vai esi dzirdējis par endorfīniem jeb laimes hormoniem? Izturības treniņu laikā, it īpaši – skrienot, izdalās šī maģiskā viela, kas cilvēkam liek justies laimīgam. Pie izturības treniņiem pieskaitāma arī peldēšana, airēšana, kalnu un šosejas riteņbraukšana, aerobika un dažādas deju nodarbības.

Spēka treniņi

Foto: Shutterstock.com

Spēka treniņu mērķis ir citādāks – likt strādāt muskuļiem un padarīt tos spēcīgākus. Starp citu – lai gan svara zaudēšanai parasti iesaka izturības treniņus, liela nozīme ir arī spēka treniņiem. Kāpēc? Pavisam vienkārši – jo vairāk muskuļu, jo vairāk tiek dedzinātas kalorijas (muskuļu “uzturēšanai” ķermenim jāpatērē vairāk enerģijas), kā arī šis treniņu veids uzlabo vielmaiņu. Spēka treniņiem iespējams izmantot gan pašam savu svaru, piemēram, veicot tā saukto pumpēšanos, tomēr, ja vēlies spēka treniņiem pieiet nopietni, nepieciešami spēka trenažieri. Par to vairāk – raksta turpinājumā.

Trenažieru klāsts – ļoti plašs

Sākot ar hantelēm un beidzot ar daudzfunkcionāliem kompleksajiem trenažieriem – tik dažādi ir spēka trenažieri un aksesuāri. Taču, pirms iegādājies kādu no konkrētajiem trenažieriem, iepazīsties ar katra trenažiera/ aksesuāra veidu un tā priekšrocībām.

Hanteles

Foto: Shutterstock.com

Kurš gan vismaz dažas reizes mūžā nav izmantojis hanteles! Tām ir vairākas priekšrocības – pirmkārt, hanteles ir salīdzinoši lētas, un, otrkārt, to uzglabāšanai nav nepieciešama liela platība – vari tās paslēpt zem gultas, skapī vai ielikt istabas stūrī. Ja grasies trenēties nopietni un arī pakāpeniski palielināt slodzi, iegādājies hanteles ar vairākiem svaru diskiem, lai varētu pielāgot to svaru. Tomēr hantelēm ir kāds mīnuss – tās iespējams izmantot tikai ķermeņa augšdaļas trenēšanai.

 

Svarcelšanas stienis

Foto: Shutterstock.com

 

Ja vēlies lielāku slodzi un daudzveidīgākus treniņus, apdomā arī svarcelšanas stieņa iegādi – ar tā palīdzību iespējams veikt dažādus svarcelšanas vingrinājumus. Ja svarcelšanas stieni grasies izmantot arī spiešanai guļus, noteikti iegādājies piemērotu svarcelšanas solu. Kā arī parūpējies par to, lai zem svaru stieņa būtu aizsargpaklājs – tā izvairīsies no sabojāta grīdas seguma, turklāt aizsargpaklājs grīdu pasargā arī no sviedru nonākšanas uz tās.

 

Vēdera preses soli

Foto: Shutterstock.com

 

Ja Tev ir viens konkrēts mērķis – nodarboties tikai ar vēdera muskulatūras attīstīšanu, vēdera preses sols ir tieši tas, kas Tev nepieciešams. Taču neaizmirsti, ka perfektas vēdera preses iegūšanai nepietiks tikai ar vienu vingrojuma veidu!

 

Treniņu soli

Foto: Shutterstock.com

 

Treniņu sols jau ir nākamais līmenis – tas sniedz daudz plašākas treniņu iespējas, salīdzinot ar jau nosauktajām lietām. Taču treniņu soli ir ļoti daudzveidīgi, tāpēc, pirms veic savu izvēli, noskaidro, vai konkrētais modelis ļauj trenēt Tevi interesējošās muskuļu grupas.

 

Kompleksie trenažieri

Foto: Shutterstock.com

 

Dēvēti arī par daudzfunkcionālajiem trenažieriem un universālajām fitnesa stacijām, šie spēka trenažieri sniedz visplašākās treniņu iespējas – sākot ar īpašu treniņu ikriem un beidzot ar kakla muskulatūras stiprināšanu. Taču, izvēloties šādu spēka trenažieri, jāņem vērā tā visai lielais izmērs, tāpēc pirms tam noteikti veic kārtīgus aprēķinus, lai saprastu, kur to visērtāk novietot.



Četri ieteikumi iesākumam

Foto: Shutterstock.com

 

Ja arī Tu esi nolēmis pievērsties spēka treniņiem, bet ar plānveidīgu trenēšanos līdz šim esi bijis uz Jūs, Tev noteikti ir daudz jautājumu. Taču, lai saprastu, ar ko sākt, esam apkopojuši četrus padomus, kas Tev var lieti noderēt.

 

Sabalansē slodzi

Uzsākot treniņus, nereti parādās arī milzīga iedvesma un gribasspēks, taču to jāmāk iegrožot – pretējā gadījumā vari sev nodarīt vairāk ļauna nekā laba. Šī iemesla dēļ pirms treniņu uzsākšanas labāk ieguldīt nedaudz naudas konsultācijai ar fitnesa treneri, lai Tev tiktu sastādīts atbilstošs treniņplāns. Turklāt šādā gadījumā vari palūgt palīdzību arī jautājumos par uzturu.

 

Veic pareizas kustības

Veicot vingrojumus ar svariem, pareizas un precīzi izpildītas kustības ir īpaši svarīgas – pretējā gadījumā treniņš nebūs efektīvs, turklāt, veicot nepareizas darbības, vari iedzīvoties nopietnās traumās.

 

Ieklausies savā ķermenī

Arī tad, ja izmanto profesionāli izveidotu treniņplānu, reizēm var pienākt dienas, kad ķermenis pats pasaka priekšā, ka šoreiz kāds no vingrojumiem (vai arī viss treniņš) jāizlaiž un spēka trenažieri nevēlies redzēt ne acu galā. Līdzīgi arī ar uzturu – nereti iespējams just, kādus tieši pārtikas produktus Tavs ķermenis vēlas. Šādos brīžos noteikti paklausi savam ķermenim – tas pēcāk būs pateicīgs.

 

Uzstādi sev mērķi

Lai gan sākotnēji trenēties noteikti būs aizraujoši, ar laiku motivācija gribot negribot var zust. Ko šādā gadījumā darīt? Risinājums ir pavisam vienkāršs – pirms treniņu uzsākšanas izvirzi sev kādu vienkārši definējamu mērķi, piemēram, mēneša laikā zaudēt trīs liekos kilogramus, aizvadīt 3 treniņus katru nedēļu vai arī spēt pievilkties 10 reizes. Un, pats galvenais – mērķi uzstādi reālistisku, taču tajā pašā laikā – arī tādu, lai tā piepildīšana radītu gandarījuma sajūtu.

 

Ieguvumi, nodarbojoties ar spēka treniņiem

Foto: Shutterstock.com

 

Vai Tev ir radies jautājums, kāpēc vajadzētu nodarboties ar spēka treniņiem? Mums Tev ir vairākas atbildes uz šo jautājumu!

  • Veselības uzlabošana – kā jau ikviena sportiska aktivitāte, arī spēka treniņi sniedz virkni priekšrocību veselībai – sākot ar osteoporozes riska samazināšanu un beidzot ar “labā” holesterīna pavairošanu;

  • Stresa samazināšana – treniņš ir arī lieliska iespēja samazināt stresa līmeni, jo treniņa laikā Tev nebūs laika (un vēlēšanās) domāt par to, ka šodien darbā esi saņēmis brāzienu vai arī rīt jādodas pie zobārsta;

  • Labāks miegs – šis ieguvums iet roku rokā ar abiem iepriekšējiem punktiem. Ja parasti iemigšanai Tev nepieciešams ilgāks laika sprīdis un nakts laikā vairākas reizes mēdz pamosties, pamēģini dažas stundas pirms gulētiešanas veikt spēka treniņu – labs miegs būs garantēts;

  • Pievilcīgāks ķermenis – būsim godīgi – arī tad, ja ķermeņa formām piešķir sekundāru nozīmi, trenēts un proporcionāls ķermenis izskatās labāk nekā alusvēders un līka mugura. Regulāri (un pareizi) izmantojot spēka trenažieri, slaids un izskatīgs augums nekur neizpaliks.

 

Šie, protams, ir vien daži no ieguvumiem – uzzini par tiem vairāk šajā video: https://www.youtube.com/watch?v=APB29QGe2L8


Vai arī Tu esi nolēmis izmēģināt priekšrocības, ko sniedz spēka trenažieri, taču nevēlies doties uz pārpildītajām sporta zālēm? Iegādājies kādu no trenažieriem pie mums – piedāvātais klāsts ir gana plašs un daudzveidīgs.